28 sie 2018 / /

Aplikacja pomoże zbierać i analizować dane nt. wpływu publicznych projektów oświetleniowych

Podczas ubiegłorocznych targów Smart City Expo w Barcelonie ogłoszono uruchomienie nowej aplikacji, która pozwoli władzom miejskim, właścicielom obiektów i izbom turystyki na zbieranie i analizowanie dokładnych danych na temat wpływu publicznych projektów oświetleniowych na społeczeństwo i media oraz zbadanie społecznego i ekonomicznego wpływu oświetlania zabytków miasta. Informacje z aplikacji pomogą władzom miejskim dotrzeć do obywateli i poprawić strategie mające na celu pobudzenie turystyki i zwiększenie wartości lokalnej gospodarki. Aplikacja jest wynikiem współpracy firmy Philips Lighting i firmy SAP specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania. Łączy ona system analizy obrazu, opracowany przez firmę Philips Lighting, identyfikujący zdjęcia oświetlenia architektonicznego zamieszczane w mediach społecznościowych takich jak Instagram, z platformą SAP w chmurze, która gromadzi dane na temat tego, jakie informacje są publikowane w określonych mediach społecznościowych i serwisach informacyjnych o danym obiekcie architektonicznym. Rezultatem jest nieoceniony zestaw wskaźników tworzonych przez opinię publiczna, mierzący odczucia związane z oświetleniem architektonicznym konkretnego budynku czy pomnika.

Aplikacja pomoże zbierać i analizować dane nt. wpływu publicznych projektów oświetleniowych

 

Aplikacja pokazuje, w jaki sposób technologia może pomóc w obliczeniu zwrotu z inwestycji w oświetlenie architektoniczne. Dla przykładu, dane z aplikacji pomogą władzom miejskim zidentyfikować najpopularniejsze pokazy świetlne i udoskonalić strategie oświetleniowe, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby lokalnej społeczności. Staje się to coraz ważniejsze, ponieważ jednostki wchodzą w interakcję ze swoim otoczeniem w nowy, innowacyjny sposób; na przykład oświetlenie mostu może być sponsorowane przez organizację charytatywną, która umożliwia darczyńcom głosowanie na preferowany projekt oświetlenia. Ponadto w świecie, w którym staramy się znaleźć nowe i innowacyjne sposoby, aby miasta stały się bardziej inteligentne, aplikacja analizy wpływu społecznego może być wykorzystywana do tworzenia nowych możliwości biznesowych dla lokalnej gospodarki.

Badanie na temat wpływu oświetlenia publicznego, przeprowadzone przez firmę Philips Lighting, ujawniło, że miejsca i obiekty, które zostały dynamicznie oświetlone zyskują nową, dodatkową rolę. Władze miejskie oraz organizacje publiczne i prywatne wykorzystują instalacje świetlne do upiększania i promowania miast, w celu przyciągnięcia turystów, promowania zdrowia i zdrowego stylu życia. Rewitalizuje się również zapomniane, podupadające miejsca, których budynki, mosty i pomniki stają się dziełami sztuki.

Media tradycyjne i społecznościowe odzwierciedlają wpływ instalacji oświetleniowych na postawę obywateli i lokalnej społeczności. Przykładem tego jest The Bay Lights, rzeźba świetlna na moście San Francisco Bay, która okazała się mieć ogromny, pozytywny wpływ na lokalną społeczność.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium