8 lut 2018 / Zumtobel Services /

Nowe usługi dla menedżerów obiektów oparte na analizie danych

System oświetlenia zapewnia nie tylko wygodę pracy. Firmom może przynieść także wymierne oszczędności. Jest to możliwe dzięki dwóm nowym usługom, które pojawiły się na rynku.
 

W ubiegłym roku liczba urządzeń podłączonych do sieci przekroczyła liczbę mieszkańców naszej planety. Coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród odbiorców biznesowych, cieszą się między innymi inteligentne systemy oświetlenia. Popularność ta jest odpowiedzią na coraz większą świadomość tego, że nie istnieje jedno uniwersalne oświetlenie które byłoby odpowiednie dla wszystkich. Kluczowe znaczenie ma dopasowanie oświetlenia do grupy odbiorców.

Oświetlenie w symbiozie z internetem i biznesem

dwie nowe usługi bazujące na analizie danych, które pojawiły się w ofercie firmy Zumtobel Group Services:  Na rosnące zapotrzebowanie klientów, oczekujących coraz efektywniejszych kosztowo rozwiązań, odpowiadają

·      Space Management – ułatwiająca efektywne zarządzanie przestrzenią,

·      Remote System Analysis – umożliwiająca zdalną analizę systemu oświetlenia.

Dwie nowe usługi dostarczają inwestorom, menedżerom obiektów lub kadrze kierowniczej zaawansowany pakiet informacji na temat aktualnego stanu systemu budynków, wykorzystania przestrzeni, wcześniejszego i bieżącego zużycia energii w systemie oświetleniowym oraz wszelkich zbliżających się problemach z utrzymaniem. Wykorzystanie systemu zarządzania oświetleniem LITECOM pozwala po łączyć świat oświetlenia, internetu rzeczy, biznesu i IT – w jedną funkcjonalną platformę.autorskiego

W dzisiejszych cyfrowych czasach system oświetlenia generuje wartość dodaną dla operatorów budynków, pomagając zwiększyć widoczność procesów i działań w przestrzeni. Nasze systemy oświetleniowe stanowią doskonałe źródło do analizy danych w czasie rzeczywistym, dostarczając klientom mnóstwa cennych informacji i danych, spełniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych.

 

Nowe usługi dla menedżerów obiektów oparte na analizie danych

 

Space Management: efektywne zarządzanie przestrzenią

Wielu właścicieli firm twierdzi, że zajmowana przez nich obecnie przestrzeń jest zbyt mała. Zweryfikować tę tezę pomaga pierwsza z zaprezentowanych nowości: aplikacja Space Management. Rozwiązanie – w ramach specjalnego panelu (dashboard) i w oparciu o dane z systemu oświetleniowego – pokazuje menedżerom obiektów, jak przestrzeń jest rzeczywiście wykorzystywana: kiedy, jak często i w jakich celach. Okazać może się na przykład, że nasza sala konferencyjna jest rzadko wykorzystywana i z powodzeniem służyć może jako biuro rotacyjne dla pracowników ściśniętych w innych częściach firmy. Co ważne, Space Management powiadamia także użytkownika o tym, kiedy i gdzie należy zwiększyć lub zmniejszyć liczbę personelu sprzątającego. Oznacza to realne oszczędności dla menedżerów obiektów.

 

Remote System Analysis: koniec z przerwami konserwacyjnymi

Efektywność kosztową zapewnia również druga nowość – aplikacja Remote System Analysis, która dzięki zdalnej analizie systemu oświetlenia pozwala menedżerom z wyprzedzeniem planować i określać koszty prac konserwacyjnych. W ramach swojego pulpitu nawigacyjnego użytkownicy otrzymują informacje m.in. o zużyciu energii, stanie opraw itd., a o możliwych problemach informują komunikaty wczesnego ostrzegania. W ten sposób możliwe jest zapewnienie idealnego działania systemu przez cały czas, dzięki czemu niespodziewane i czasochłonne konserwacje odchodzą w zapomnienie.

 

Projekt referencyjny: Land Securities

Zalety usług opartych na analizie danych doceniła Land Securities, największa brytyjska firma zajmująca się nieruchomościami. Organizacja dokonała modernizacji trzech sal konferencyjnych w swojej londyńskiej siedzibie, przekształcając je w swoiste laboratoria. Każdy pokój otrzymał własną koncepcję oświetlenia i różne opcje sterowania, mające na celu zwiększenie komfortu użytkowania. Jeden z nich wyposażony został na przykład w inteligentne czujniki, które pozwalają ocenić, jaka przestrzeń jest używana – czy to na spotkanie, czy prezentację – i odpowiednio dostosować oświetlenie. Informacje o wykorzystaniu przestrzeni są zbierane, analizowane i wyświetlane użytkownikom aplikacji. Przyjazny interfejs pozwala na stałe monitorowanie i optymalizację sposobu korzystania z pomieszczeń.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium