11 maj 2016 / Osram /

61. Konkurs Piosenki Eurowizji z oświetleniem firmy OSRAM

Dzięki innowacyjnym systemom oświetleniowym firmy OSRAM, tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji 2016 w Sztokholmie, podobnie jak w roku ubiegłym będzie niezwykłym widowiskiem.

W tym roku OSRAM już po raz kolejny jest głównym partnerem oświetleniowym Eurowizji. Jest to największe wydarzenie telewizyjne na świecie, swoiste show, którego atmosferę, poza muzyką, scenografią i gwiazdami, buduje także nowoczesna technika świetlna. Światło wkracza na scenę i wraz z dźwiękiem tworzy niezapomniane wrażenia dla widzów. 
Kolorowe efekty i projekcje świetlne zapewniają specjalne systemy, już wypróbowane podczas poprzednich konkursów. Centralny element stanowią oprawy Moving Heads, zaprojektowane przez Clay Paky, firmę od 2014 roku wchodzącą w skład działu Oświetlenia Specjalistycznego firmy OSRAM. Oprawy są wyposażone w ruchome, wielokierunkowe głowice, dzięki którym możliwe jest tworzenie spektakularnych efektów świetlnych. W tym roku aż 80% z 1000 wsz; ystkich opraw, to produkty Clay Paky. Oświetlą one występy uczestników z 42 krajów zarówno w półfinałach, jak i w finale, który odbędzie się już 14 maja.

Cieszymy się, że możemy oświetlać tak prestiżowe wydarzenie, jakim jest konkurs Eurowizji  - mówi Hans Joachim Schwabe, Prezes Działu Oświetlenia Specjalistycznego w OSRAM, a Frederik Jönsson, projektant oświetlenia dodaje: Ta impreza jest dla naszej branży niczym Święty Graal, przyciąga ogromną liczbę widzów z całego świata i stanowi wielkie wyzwanie pod kątem operacyjnym.

Każdy z występów opiera się na indywidualnej koncepcji oświetlenia. Światło staje się współtwórcą scenografii, ważnym aktorem drugiego planu, dostosowującym się do muzyki. Firma OSRAM wraz z Clay Paky dbają, by światło zapewniało odpowiedni nastrój zarówno podczas nastrojowej ballady, jak i energetycznego hitu.

OSRAM_Konkurs_Eurowizji

Dodatkowo widzowie mogą skorzystać ze specjalnej aplikacji stworzonej na potrzeby głosowania – Lightify@ESC. Narzędzie to współgra z systemem sterowania oświetleniem Lightify. Głosując na poszczególnych kandydatów, pzekazujemy także sygnał świetlny. Wysyłane przez ludzi z całego świata głosy będą widoczne w formie światełek na ścianach areny, w której odbywają się występy oraz na budynkach Urzędu Miasta i telewizji w Sztokholmie. Kolor elewacji będzie odzwierciedlał popularność piosenki, ta która zdobędzie najwięcej błękitnych światełek, okaże się zwycięzcą. Aby wziąć udział w tej zabawie, wystarczy mieć dostęp do sieci i po zalogowaniu się do bezpłatnej aplikacji, można brać udział w typowaniu najlepszego kandydata.

Firma OSRAM, wraz z Clay Paky, to czołowy dostawca rozwiązań oświetleniowych stosowanych podczas dużych imprez rozrywkowych. W przypadku Eurowizji, udało się wykorzystać także innowacyjny system oświetleniowy Lightify, pozwalający na wykorzystywanie szerokich możliwości sterowania oświetleniem w domu przy pomocy aplikacji w smartfonie lub tablecie.

 61. Konkurs Piosenki Eurowizji 2016 odbywa się w Sztokholmie od 10 do 14 maja.

 

 

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium

mar
20
AMPER 2018
Targi AMPER zaliczają się do najważniejszych imprez targowych w branży elektrotechnicznej i elektronicznej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.