LUX MAGAZYN 1/2018
Koniec Wi-Fi początek Li-Fi ?
Dołącz do naszej społeczności
17 lis 2015 / lednews /

ZALECENIA PROJEKTOWE

Jak zwiekszyć sprzedaż przy pomocy oświetlenia - osiem zaleceń projektowych.

(1) Zamiast zwiększania jasności w sklepach, a zatem również zużycia energii, wskazane jest zaprojektowanie oświetlenia, które na ciągle wysoki kontrast, ułatwia percepcję oraz zwiększa poziom zainteresowania klientów. Zastosowanie punktowego oświetlenia, które pozytywnie wyróżnia dane miejsce od otaczającego jednorodnego oświetlenia jest odpowiednim sposobem na tworzenie kontrastów.

(2) Rozproszone oświetlenie ogólne zapewnia subiektywne odczucie dobrego samopoczucia. Pionowe oświetlenie ułatwia orientację w pomieszczeniu. Im łatwiej klientowi odnaleźć się w całym pomieszczeniu, tym bardziej prawdopodobnym jest jego przemieszczanie się po całym sklepie. Dlatego też należy dążyć do używania oświetlenia pionowego w celu wyznaczenia obrzeży danej przestrzeni. Jednocześnie, oświetlenie punktowe musi być używane do wzmocnienia percepcji i atrakcyjności wystawionych towarów.

ZALECENIA PROJEKTOWE

 

(3) Kolory wyrażają emocje i wpływają na akceptację przestrzeni. Wyniki badań wykazały, że chłodne temperatury barwowe takie jak zimny biały sprawiają, że pomieszczenia wydają się być bardziej przestrzenne, natomiast ciepłe temperatury barwowe sprawiają wrażenie małości i swojskości. Pośrednie białe światło wydłuża czas, który klienci spędzają w sklepie i poprawia ich dobre samopoczucie, dlatego też powinno być ono stosowane do ogólnego oświetlenia. Każdy, kto preferuje, aby atmosfera w sklepie dawała poczucie bezpieczeństwa i pewności powinien zdecydować się na ciepłe białe kolory oświetlenia.

(4) Istnieje preferencja dla wielu różnych kolorów światła w ramach jednej koncepcji oświetleniowej. Dlatego też, barwy różnych temperatur powinny być świadomie wprowadzane do ogólnego i pionowego oświetlenia. Najnowsza technologia białego oświetlenia LED umożliwia uzyskanie zmian temperatur barwowych przy użyciu systemów kontroli i zasługuje na szczególną uwagę w tym zakresie.

(5) Istnieją różnice w percepcji w zależności od płci, wieku i grup kupujących: mężczyźni patrzą ogólnie na przestrzeń handlową, podczas gdy kobiety skupiają się na detalach. Dlatego też istotnym jest dynamiczne dostosowanie kierunku światła, barwy światła i intensywności oświetlenia w ciągu dnia, aby upewnić się, że jest ono odpowiednie w stosunku do zachowania grupy docelowej.

(6) Wystawy sklepowe są często pierwszym punktem kontaktu klienta ze sklepem: preferowane jest tutaj oświetlenie punktowe na produkty w dodatku do światła dziennego. Wiąże się to również z wykorzystaniem punktowego światła mającego na celu podkreślenie odbieranych kontrastów. Wieczorem i w miejscach o słabym dostępie światła dziennego, nawet niskie poziomy oświetlenia subtelnie zmieniające oświetlenie otoczenia są wystarczające, aby przyciągnąć ciekawość przechodniów z szerokiego obszaru.

(7) Badania z wykorzystaniem metody śledzenia oczu w Perfumerii Douglas i sklepie SPAR udowodniły, iż w szczególności zastosowanie niższych półek w tych sklepach pozostało stosunkowo niezauważone. Kierunkowe oświetlenie punktowe lub oświetlenie dynamiczne zamontowane na dolnych półkach sprawiają, że klienci spędzają przy nich więcej czasu, co może ewentualnie przełożyć się na zwiększenie sprzedaży.

(8) Sposób, w jaki światło jest kierowane na półki jest również kluczowy: podświetlanie dużej powierzchni półek daje bardziej atrakcyjny efekt niż zastosowanie wyłącznie oświetlenia punktowego. Kombinacja podświetlenia i oświetlenia akcentującego umożliwia łatwiejszą identyfikację towarów i sprawia, że prezentowane produkty wyglądają bardziej atrakcyjnie.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium

mar
20
AMPER 2018
Targi AMPER zaliczają się do najważniejszych imprez targowych w branży elektrotechnicznej i elektronicznej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.