LUX MAGAZYN 1/2018
Koniec Wi-Fi początek Li-Fi ?
Dołącz do naszej społeczności
30 cze 2015 / Alumast SA /

Alumast SA: kontrakty zagraniczne na Litwie i Łotwie

Alumast SA – producent i dostawca rozwiązań kompozytowych dla budownictwa, energetyki i kolejnictwa – dostarczy kompozytowe słupy oświetleniowe dla kolei litewskiej za kwotę 28,3 tys. euro oraz dla kolei łotewskiej o wartości 49,6 tys. euro. Innowacyjne rozwiązania spółki zostaną umieszczone na peronach i przejazdach kolejowych. Projekty zostaną zrealizowane na przełomie lipca i sierpnia 2015, a ich całkowita wartość to ok. 325 tys. zł W Polsce Alumast współpracuje ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA od ponad 6 lat.


Bezpieczeństwo pasażerów i pieszych zależy przede wszystkim od infrastruktury przykolejowej. Nowoczesna infrastruktura oświetleniowa – oparta na technologii kompozytowej – nie tylko pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo pieszych i pasażerów, ale pozwala na niższe koszty utrzymania i wiele lat użytkowania. To właśnie wytrzymałe, odblaskowe słupy kompozytowe oraz oświetlenie LED pozwolą na długoterminowe oszczędności, a pasażerom na bezpieczną drogę do domu.

„W Polsce co roku na przejazdach kolejowych rejestrowane jest ok. 200-250 kolizji, w wyniku których ginie kilkadziesiąt osób. Ponadto do około 300 wypadków rocznie dochodzi w miejscach niedozwolonych, w których odnotowuje się ponad 200 ofiar śmiertelnych – podobne statystyki odnotowuje się na Litwie oraz Łotwie. Duże znaczenie ma modernizacja infrastruktury w tego typu miejscach, w tym stosowanie nośników oświetleniowych posiadających odpowiednie normy bezpieczeństwa biernego. Słupy kompozytowe to idealne rozwiązanie dla infrastruktury kolejowej. To niezawodny produkt, który dzięki swojej niewielkiej wadze jest niezwykle prosty w transporcie oraz instalacji. Do montażu słupa nie potrzeba ciężkiego sprzętu, a do jego ustawienia wystarczą dwie osoby. Słupy oświetleniowe Alumast SA są również doceniane ze względu na swoją długą żywotność. Konstrukcje z kompozytu na terenach kolejowych – narażonych na korozję – są w stanie pracować ponad 35 lat, czyli więcej niż niektóre betonowe i stalowe odpowiedniki. Niezwykle istotną kwestią jest również bezpieczeństwo – słupy kompozytowe spełniają wszystkie unijne normy bezpieczeństwa biernego, stanowiąc unikalne rozwiązanie w Polsce i Europie” – mówi Zbigniew Szkopek, prezes Alumast SA.

Tylko w 2013 roku Alumast SA dostarczył PKP PLK SA ok. 1000 sztuk standardowych i łamanych nośników źródeł światła o wysokości od 5 do 9 metrów. Wartość zamówienia wynosi przeszło 1.000.000 złotych. Rozwiązania zainstalowano już m.in. przy nowoczesnej stacji PKP – Stadion w Warszawie. Alumast wdraża innowacyjne rozwiązania oświetleniowe m.in. na dworcach i terenach kolejowych. Realizacje śląskiej spółki – oprócz Warszawy – trafiły na dworce i tereny kolejowe m.in. w Opolu, Łodzi, Lublinie, Kielcach, Gdyni, Szczecinie, Piotrkowie Trybunalskim, Wałbrzychu, Chełmie, Czechowicach-Dziedzicach, czy Ostrowie Wielkopolskim. PKP PLK SA zamawiają słupy kompozytowe typu SKPF i SKPW, w wersjach wkopywanych i z fundamentem, standardowe oraz łamane w kolorze RAL 7047.

Flagowym produktem Alumastu są nowoczesne słupy z kompozytów polimerowych. Spółka jako pierwsza w tej części Europy uruchomiła własny zakład produkcyjny dla tego typu rozwiązań. Jego praca rozpoczęła się w 2008 roku. W tym samym roku produkty kompozytowe zdobyły wyróżnienie na targach Energetab w Bielsku-Białej, a w roku 2010 otrzymały nagrodę Ministra Infrastruktury podczas targów Infrastruktura w Warszawie. Dzięki nieprzewodzeniu prądu są idealnym rozwiązaniem dla branży energetycznej, drogowej i kolejowej. Oprócz zastosowania do oświetlenia dworców i terenów kolejowych, słupy kompozytowe są również doskonałym sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.

Słupy kompozytowe charakteryzują się wieloma zaletami, czyniącymi je nieporównywalnie korzystniejszym produktem od aluminiowych i betonowych odpowiedników:

  • Spełniają najwyższe wymagania dotyczące norm bezpieczeństwa biernego konstrukcji drogowych i są produkowane zgodnie z normą PN-EN 40-7;
  • Są lekkie, łatwe w transporcie i montażu oraz charakteryzują się dużą wytrzymałością (opierają się wiatrom o prędkości osiągającej do 200 km/h. Tak szybkie prądy powietrza nie występują w Polsce);
  • Nie wymagają malowania i konserwacji, co wpływa na niski koszt eksploatacji;
  • Nie ulegają korozji, są odporne na sól drogową, inne środki stosowane przy czyszczeniu ulic oraz zanieczyszczenia powstałe w ruchu ulicznym;
  • Charakteryzują się wysokim bezpieczeństwem pasywnym, niską absorpcją energii i bardzo dobrą odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz promienie UV;
  • Ponadto dzięki zastosowaniu kompozytowych drzwiczek rewizyjnych, które nie mają wartości złomowej, obniża się ryzyko kradzieży, dewastacji i dekompletacji
Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium

mar
20
AMPER 2018
Targi AMPER zaliczają się do najważniejszych imprez targowych w branży elektrotechnicznej i elektronicznej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.