LUX MAGAZYN 1/2018
Koniec Wi-Fi początek Li-Fi ?
Dołącz do naszej społeczności
26 cze 2014 / Philips /

Inteligentne sklepowe systemy oświetleniowe LED

Gdzie znajdę sos guacamole? Bez obaw! Z nowym oświetleniem Philips dla supermarketów znajdziesz go bez trudu!

Inteligentne sklepowe systemy oświetleniowe LED komunikują się ze smartfonami, przesyłając kupującym informacje i oferty specjalne dobrane na podstawie ich aktualnej lokalizacji.

Philips logo

Philip przedstawił pilotażowy system inteligentnego oświetlenia, który na nowo definiuje pojęcie personalizacji zakupów. System wykorzystuje zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, by za pośrednictwem specjalnej, udostępnionej do pobrania aplikacji przekazywać na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji. Za sprawą komunikacji między aplikacją a oświetleniem, kupujący zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych właściwych dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje.

Opracowany przez firmę Philips system oświetlenia powierzchni handlowych oferuje kupującym większą kontrolę nad przebiegiem zakupów. Natomiast właściciele sklepów zyskują możliwość zwiększenia lojalności klientów i poziomu sprzedaży poprzez profilowanie dostarczanych informacji i oferowanie konsumentom kuponów rabatowych optymalnie dostosowanych do ich potrzeb w momencie, gdy są najbardziej otwarci na sugestię. Dodatkowym atutem jest energooszczędne oświetlenie LED zapewniające większe natężenie światła przy mniejszym zużyciu energii.

„Zaletą systemu jest bez wątpienia brak konieczności zakupu, instalacji i obsługi dodatkowych nadajników lokalizacyjnych,” wyjaśnia Gerben van der Lugt z Philips Lighting. „Rolę takich nadajników pełnią licznie rozlokowane w całym sklepie oprawy oświetleniowe.”

Mechanizm działania systemu wykorzystuje gęsto rozmieszczone oprawy oświetleniowe, które nie tylko emitują wysokiej jakości światło, ale również pełnią funkcję siatki pozycjonującej. Każda z opraw jest identyfikowalna i może zakomunikować swoją pozycję aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym kupującego, który przemieszczając się wzdłuż półek, aktywuje usługi bazujące na lokalizacji, otrzymując informacje precyzyjnie dobrane do miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Komunikacja ze smartfonem odbywa się w oparciu o technologię Visual Light Communications.

Gdzie znajdę guacamole?

Klient poszukujący w sklepie produktów typowych dla kuchni meksykańskiej może wykorzystać zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację w charakterze osobistego doradcy zakupowego. Urządzenie zaprowadzi go wprost do półki, na której znajdzie gotowy sos guacamole. Osoby, które chcą przygotować sos samodzielnie, zostaną pokierowane do stoisk i koszy z awokado, pomidorami, cebulą, chili i limonkami. W miarę zbliżania się do konkretnych produktów aplikacja może informować kupującego o dostępnych w sprzedaży nowych markach lub sugerować alternatywne przepisy.

Philips oświetlenie sklepowe

Ta najnowsza innowacja w dziedzinie zintegrowanych systemów oświetleniowych doskonale ilustruje nowatorskie podejście firmy Philips do wykorzystania światła w imię innowacji podnoszących wartość przedsiębiorstw i komfort ludzkiego życia.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Katalog Firm
Realizacje firm

Kalendarium

mar
20
AMPER 2018
Targi AMPER zaliczają się do najważniejszych imprez targowych w branży elektrotechnicznej i elektronicznej w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.